امداد خودرو رشت

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شماره مرکز پیام

شبانه روزی

معرفی و تشریح 20 اصطلاح فنی تعمیر خودرو

معرفی و تشریح 20 اصطلاح فنی تعمیر خودرو

فهرست مطالب

4.7/5 - (7 امتیاز)

معرفی و تشریح 20 اصطلاح فنی تعمیر خودرو، با امداد خودرو رشت

آیا مفهوم اصطلاخات و کلمات کوتاه در مورد خدرو را نمی دانید؟ امداد خودرو رشت به شما راهنمایی می دهد.

معرفی و تشریح 20 اصطلاح فنی تعمیر خودرو

در ادامه می خواهیم به بررسی تخصصی اصلاحات رایج فنی کاران خودرو بپردازیم.

این کلمات به صورت استاندارد تعریف شده و در همه جای جهان دارای مفهوم یکسان است.

 

نخست به معرفی چند اصطلاح فنی تعمیر خودرو می پردازیم:

 

  1. ABC………………………………………كنترل فعال بدنه
  2. ABD………………………………………ديفرانسيل قفل شونده خودكار
  3. ABS………………………………………سيستم ضد بلوكه ترمز
  4. ACC………………………………………سيستم فعال كننده سرعت پيمايش
  5. ACEA…………………………………….انجمن خودروسازان اروپا
  6. ACHS…………………………………….سيستم فعال روشنايي پيچ ها توسط چراغ هاي جلو
  7. AHA………………………………………تنظيم خودكار چراغ هاي جلو
  8. APC………………………………………كنترل اتوماتيك عملكرد موتور
  9. APS………………………………………سيستم صوتي كمكي براي پارك كردن
  10. ASR………………………………………سيستم ضد لغزش
  11. T…………………………………سيستم اطلاع دهنده سرويس لازم براي موتور
  12. AWD……………………………………..همه چرخها متحرك
  13. BAS………………………………………سيستم كمكي ترمز(براي ايجاد فشار حداكثر )
  14. CBC………………………………………سيستم كارايي بالاي ترمز در پيچ هاي تند
  15. CKD………………………………………قطعات جدا يك محصول
  16. CNG………………………………………گاز طبيعي فشرده
  17. CRS………………………………………سيستم راداري ضد تصادف
  18. CVT………………………………………جعبه دنده با تعويض پيوسته
  19. DOHC…………………………………..دو ميل سوپاپي از بالا
  20. DRC……………………………………..كنترل سواري ديناميك(فنر بندي جديد)

 

تشریح چند اصطلاح فنی تعمیر خودرو با امداد خودرو رشت:

 

1.کنترل فعال بدنه – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

 

اصطلاح فنی تعمیر خودرو - کنترل فعال بدنه
اصطلاح فنی تعمیر خودرو – کنترل فعال بدنه

 

شرکت بنز در سال 2013 از فناوری جدیدی رونمایی کرد، این سیستم کنترل فعال بدنه نام دارد.

تکنولوژی جدید حاوی تعداد زیادی نسنر برای بررسی مسیر پیش روی خودرو است تا سیستم تعلیق بنا به ناهمواری های پیش رو، سرعت حرکت اتومبیل و فاصله باقی مانده، تنظیم شود!

 

2.دیفرانسیل قفل شونده خودکار – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

 

دیفرانسیل قفل شونده خودکار
دیفرانسیل قفل شونده خودکار

 

یکی از امکانات خودرو های ویژه رانندگی در مسیر های دشوار دیفرانسیل قفل شونده است.

این نوع دیفرانسیل ها پس از قفل شدن، باعث انتقال یکسان نیرو به هر دو چرخ می شوند.

در این شریط توانایی عبور از مناطق دشوار و پر دست انداز برای خودرو افزایش می یابد.

 

3.سیستم ضد بلوکه ترمز – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

 

اصطلاح فنی تعمیر خودرو - سیستم ضد بلوکه ترمز
اصطلاح فنی تعمیر خودرو – سیستم ضد بلوکه ترمز

 

سیستم ترمز ضد بلوکه در سال 1978 میلادی اختراع شد.

زمان مواجه با موقعیت خطرناک در حین رانندگی اگر پایتان را بر ترمز بکوبید، سیستم ترمز عادی، باعث اتصال پیوسته دیسک و صفحه می شود در نتیجه اصطحکاک لاستیک با سطح افزایش یافته و بهم قفل می شوند، معمولا رانندگان این مدل خودرو ها با پای خود سعی در ترمز گیری مرحله به مرحله می کنند تا کنترل خودرو از دستشان خارج نشود و بتوانند پیش از برخورد از وقوع حادثه فرار کنند.

این راهکار متخصصان را به این واداشت که این روش ترمز گیری را مکانیزه کنند تا راننده در این شرایط حتی اگر پای خود را پیوسته بر روی ترمز فشار دهد، فرمان قفل نشود و بتواند مسیر خودرو خود را منحرف کند.

سیستم ترمز ضد بلوکه در جاده های خیس و لغزنده هم عملکرد بهتری نسبت به ترمز عادی دارد.

 

4.سیستم فعال کننده سرعت پیمایش – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

سیستم مذکور سرعت پیمایش مسیر را مورد بررسی قرار می دهد، رانندگی باید دارای آهنگی معین باشد و تغییرات آهنگ حرکت یا شتاب خودرو باید کم باشد، حرکت با شتاب بالا باعث افزایش مصرف سوخت و سایر هزینه های خودرو می شود.

 

5.انجمن خودرو سازان اروپا – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

اروپا به عنوان اولین قاره متمدن و پیشرفته در قرن معاصر، دارای شرکت های بسیار نام آشنای خودرو سازی در جهان است.

خودرو سازهای ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، انگلیسی، سوئدی و … در اروپا هستند.

البته این شرکت ها امروزه بیشتر به تولید دانش خودرو سازی مشغول هستند و تولید انبوه محصولات خود را به کشورهای قاره آسیا نظیر چین منتقل کرده اند.

 

6.سيستم فعال روشنايي پيچ ها توسط چراغ هاي جلو – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

خودرو های فاقد این سیستم دارای چراغ هایی ساده هستند، این چراغ های جلو در هنگام رانندگی فقط به مسیر مستقیم نور می تابانند.

در مسیر مستقیم این موضوع شاید چندان مهم نباشد اما هیج جاده ای تا انتها بدون پیچ نیست!

بر سر پیچ جاده های دو طرفه، خصوصا مسیر های بدون جدا کننده وسط، نور وسیله نقلیه رو به رو می تواند آزار دهنده باشد.

حتما در زمان رانندگی در شب، نور ماشین رو به رو مزاحمتان بوده است.

خودرو های مدرن با بکارگیری از سیستم فعال روشنایی پیچ ها، در زمان گردش یا تغییر مسیر در پیچ ها، به تناسب زاویه حرکت راستای نور نیز تغییر مسیر می دهد!

برای درک بهتر چشم انسان را تصور کنید، و برای نگاه کردن به اطراف بدون چرخش سر، به صورت ارادی از عضلات چشممان کمک می گیریم، اما در هنگام گرداندن سر چشم ها به صورت خودکار و غیر ارادی می چرخند تا خط دید و راستای حرکت سر ما یکسان باشد.

این سیستم در چراغ های جلو خودرو ها نیز عملکردی اینچنین دارد. با تغییر مسیر خودرو زاویه نور را برای راننده تنظیم می کند.

 

7.تنظيم خودكار چراغ هاي جلو – اصطلاح فنی تعمیر خودرو

تنظیم خودکار چراغ های جلوی خودرو هم یکی از امکانات مدرن خودرو ها است.

در خودرو های قدیمی تنظیم نور از پشت چراغ ها ممکن بود و راننده برای این منظور باید از خودرو خارج می شود تا راستای نور را پس از گشودن کاپوت جلوی خودرو و دسترسی به چراغ های جلو با دست خود تنظیم کند!

پس از آن خودرو هایی با قابلیت تنظیم نور چراغ جلو از کابین ارایه شد، برای مثال خودرو 207 از این قابلیت پشتیبانی می کند.

نسل جدید خودروها دارای تکنولوژی کنترل راستای نور به صورت خودکار هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *