5/5 - (7 امتیاز)
از EC یا سیستم کنترل موتور چه می دانید؟
راهنمایی های امداد خوردو رشت در مورد سیستم EC
امداد خودرو رشت – از EC یا سیستم کنترل موتور چه می دانید؟
نکات ايمني تعمير و نگهداري
- هميشه براي اطمينان از باتري 12V به عنوان منبع تغذيه استفاده کنيد.
- هنگام روشن بودن موتور کابل هاي باتري را جدا نکنيد.
- قبل از جدا کردن يا متصل کردن کانکتور ECU موتور، از قرار داشتن سوئيچ موتور در وضعيت OFF و جدا بودن کابل منفي باتري اطمينان پيدا کنيد.
- قبل از پياده کردن قطعات، سوئيچ موتور را در وضعيت OFF قرار داده و سپس کابل منفي باتري را جدا کنيد.
- لطفا اجزاء ECU را جدا نکنيد.
- هنگام بررسي سيستم EFI(سيستم سوخت پاشي الكترونيكي)، فقط اجازه استفاده از مولتيمتر ديجيتال را داريد.
- هنگام عمليات تعمير و نگهداري، لطفا از قطعات اصلي استفاده کنيد. در غير اين صورت عملکرد نرمال سيستم EFI امکان پذير نميباشد.
- هنگام تعمير و نگهداري، لطفا تعمير استاندارد و روش عيبيابي را رعايت کنيد.
- هنگام تعمير و نگهداري مراقب باشید اجزاء الکترونيکي (واحد کنترل الکتريکي، سنسور و غيره) از دستتان نیفتاده و با زمین برخورد نکنند.
امداد خودرو رشت – از EC یا سیستم کنترل موتور چه می دانید؟
- دفن صحیح زباله توليد شده در هنگام تعمير و نگهداري باعث حفظ محيط زيست ميگردد.
- هيچ کدام از اجزاي (يا کانکتورهاي) سيستم EFI را از محل نصب پياده نکنيد. با اين کار از معيوب شدن اتفاقي يا ورود مواد خارجي مرطوب و آلوده شدن داخل کانکتور جلوگيري می کنید تا عملکرد نرمال سيستم EFI تحت تاثير قرار نگيرد.
- هنگام انجام شبيه سازي شرايط حرارتي يک عملکرد نامطلوب يا ديگر عمليات تعمير و نگهداري ممکن است درجه حرارت افزايش يابد، کاملا دقت کرده و اجازه ندهيد دماي واحد کنترل الکترونيکي (ECU) بيشتر از 80 شود.
- هنگام تعمير سيستم سوخت رساني، قبل از پياده کردن لوله هاي انتقال سوخت، فشار در مسير سوخت را به شرح زير تخليه کنيد. رله پمپ بنزين را پياده، موتور را روشن کرده و بگذاريد تا خاموش شدن به طور اتوماتيک در دور آرام کار کند. پياده کردن لوله هاي سوخت و تعويض فيلتر بنزين بايد به وسيله پرسنل تعمير و نگهداري حرفه اي (تعميرکار مجاز) و در محل داراي تهويه هواي مطلوب انجام گردد.
امداد خودرو رشت – از EC یا سیستم کنترل موتور چه می دانید؟
- هنگام پياده کردن پمپ بنزين الکتريکي از باک بنزين براي جلوگيري از توليد جرقه که باعث آتش سوزي ميگردد، به پمپ بنزين انرژی وارد نکنيد (به پمپ بنزين جريان الکتريکي وصل نکنيد)
- اجازه انجام عمليات آزمايشي (تست) پمپ بنزين، با پمپ خالي يا با آب را نداريد. در غير اينصورت عمر پمپ كاهش خواهد يافت. بعلاوه، هرگز مثبت (+) و منفي (-) پمپ بنزين را بطور معكوس متصل نكنيد.
- هنگام بررسي سيستم جرقهزني، انجام آزمايش جرقه فقط در صورت لزوم و براي مدت زمان كوتاه ممكن است. هنگام بازرسي، دريچه گاز را باز نكنيد، در غير اينصورت مقدار زياد بنزين نسوخته وارد لوله اگزوز شده و باعث معيوب شدن كاتاليست سهراه ميگردد.
- دور آرام موتور کاملا به وسيله سيستم کنترل الکترونيکي تنظيم ميگردد و نياز به تنظيم دستي ندارد. پيچ تنظيم دريچه گاز روي بدنه دريچه گاز مقدار مناسب به وسيله کارخانه سازنده و در کارخانه تنظيم شده است. کاربران (تعميرکاران) وضعيت اوليه را نبايد تغيير دهند.
- هنگام اتصال باتري، براي جلوگيري از معيوب شدن اجزاي الکتريکي قطب هاي مثبت (+) و منفي (-) را اشتباه متصل نکنيد. در اين سيستم منفي بدنه (اتصال بدنه منفي) مورد استفاده قرار گرفته است.
- قبل از عمليات جوشکاري روي خودرو، کابل هاي مثبت و منفي باتري و ECU را پياده کنيد.
- براي شناسايي سيگنال هاي الکتريکي ورودي و خروجي قطعات , پوسته سيمها را سوراخ نکنيد.