امداد خودرو رشت

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شماره مرکز پیام

شبانه روزی

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله

فهرست مطالب

امتیاز خود را ثبت کنید

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله با امداد خودرو رشت

آموزش تعویض تیغه برف پاک کن ماشین به صورت کامل، چطور تیغه برف پاک کن ماشین را تعویض کنیم؟

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

آیا هر زمان که باران می‌بارد، حتی زمانی که برف‌پاک‌کن‌ها را روشن می‌کنید، در دیدن شیشه جلوی خود مشکل دارید؟ برف پاک کن هایی که به طور موثر کار نمی کنند رگه هایی از خود به جا می گذارند و دید شما را کاهش می دهند، بنابراین تعویض آنها بسیار مهم است تا بتوانید ایمن رانندگی کنید. در حالی که تیغه های قلابی رایج ترین نوع برف پاک کن هستند، وسایل نقلیه مختلف ممکن است سبک های متفاوتی داشته باشند و ما اینجا هستیم تا شما را در مورد تغییر هر یک راهنمایی کنیم. زمانی که مطالعه را تمام کردید، نحوه برداشتن و نصب رایج ترین تیغه های برف پاک کن را یاد خواهید گرفت و می دانید که چه زمانی باید تعویض شوند. باامداد خودرو رشت تا پایان همراه باشید.

 

مواردی که باید در مورد تعویض تیغه برف پاک کن ماشین بدانید – تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

  • تیغه های برف پاک کن خود را اندازه بگیرید تا اندازه های مناسب را پیدا کنید. همچنین می توانید دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را بررسی کنید یا یک کاتالوگ را در فروشگاه قطعات خودرو برای اندازه و سبک صحیح بررسی کنید.
  • بازو و تیغه برف پاک کن را از شیشه جلو بلند کنید.
  • اگر تیغه برف پاک کن شما یکی دارد، دکمه قفل را فشار دهید یا قفل را باز کنید. تیغه برف پاک کن را مستقیماً به سمت شیشه بکشید تا از بازو خارج شود.
  • آداپتور جدید برف پاک کن را داخل قلاب بازو بکشید و آن را فشار دهید تا در جای خود کلیک کند. ممکن است لازم باشد یک قفل را ببندید تا برف پاک کن خود کاملاً ایمن شود.

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله
تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله

1.دفترچه راهنمای خودرو خود را برای اندازه های مناسب تیغه بررسی کنید

تیغه های قلاب دار، دارای قلاب J شکل در انتهای تیغه برف پاک کن هستند و رایج ترین نوع آن ها می باشند. برای اطلاعات در مورد تیغه های برف پاک کن خود  اندازه ها را یادداشت کنید. توجه داشته باشید که برف پاک‌کن‌های سمت راننده و سرنشین دارای طول‌های متفاوتی هستند تا به‌طور تصادفی اندازه‌های نامناسبی دریافت نکنید. تیغه های برف پاک کن را انتخاب کنید که دقیقاً با اندازه ها مطابقت داشته باشند تا مطمئن شوید که مناسب هستند.
  • از طرف دیگر، از یک متر برای یافتن طول هر برف پاک کن از یک سر تیغه تا انتهای دیگر استفاده کنید.
  • دفترچه راهنمای خودرو  یا متر نواری ندارید؟ جای نگرانی نیست! اکثر فروشگاه های خودرو دارای کاتالوگ یا سیستم الکترونیکی هستند که نشان می دهد تیغه های برف پاک کن با  مدل خودروی شما سازگار است یا خیر!

 

2.تیغه برف پاک کن را از روی شیشه جلوی خود بردارید – تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

به سادگی روی بازوی برف پاک کن درست زیر تیغه نگه دارید و به آرامی آن را به سمت بالا بکشید و از شیشه دور کنید. به بلند کردن بازو ادامه دهید تا زمانی که عمود بر شیشه جلوی شما باشد و در موقعیت خود بچسبد تا پایین نیفتد.

 

 

3.در صورت وجود زبانه برف پاک کن را فشار دهید – تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

یک زبانه یا گیره کوچک روی تیغه برف پاک کن در جایی که به بازو متصل می شود، جستجو کنید. اگر یکی را می بینید، از انگشت خود یا پیچ گوشتی سر صاف برای فشار دادن زبانه به سمت پایین استفاده کنید تا برف پاک کن بتواند آزادانه در اطراف حرکت کند.

  • برخی از تیغه های برف پاک کن ها گیره ندارند و به سادگی در قلاب بازو قرار می گیرند.

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

4.تیغه را مستقیماً به سمت شیشه جلو بکشید تا آن را جدا کنید

تیغه را طوری قرار دهید که موازی با بازوی برف پاک کن باشد. با یک دست تیغه را بگیرید و با دست دیگر بازو را نگه دارید. سپس، فقط تیغه را به سمت پایین بکشید تا از قلاب خارج شود. هنگامی که تیغه قدیمی را جدا کردید، می توانید آن را در سطل زباله بیندازید.
  • هنگامی که می خواهید تیغه های برف پاک کن های قدیمی را با دست بکشید، ممکن است کمی گیر کرده باشند. با یک چکش به انتهای بالای تیغه ضربه بزنید تا شل شود.

تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

5.تیغه برف پاک کن جدید خود را روی قلاب بکشید تا زمانی که در جای خود کلیک کند

 گیره آداپتور فلزی را در پشت تیغه در وسط پیدا کنید. آداپتور را بچرخانید تا تقریباً موازی با تیغه باشد. انتهای بازوی برف پاک کن را دور آداپتور قلاب کنید و تیغه را به سمت بالا فشار دهید و از شیشه جلو دور کنید. وقتی متوجه شدید که برف پاک کن در جای خود قرار می گیرد، به آرامی تیغه را روی شیشه جلوی خود پایین بیاورید.
تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله
تعویض تیغه برف پاک کن ماشین در 5 مرحله
امداد خودرو رشت امیدوار است این آموزش راهنمایی لازم را به شما انتقال داده باشد.
با تشکر از همراهی شما سروران گرامی
امداد خودرو رشت انزلی، امداد خودرو رشت گلسار، امداد خودرو سراسر گیلان
شماره تماس امداد خودرو رشت : 09113400107

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا